Milou's geplande zaailijst....

Weet jij al wat je wil gaan kweken volgend jaar.
Netherlands Gebruikersavatar

Topic Author
Mi6lou
Bhut Jolokia
Bhut Jolokia
Berichten in topic: 19
    Windows 8.1 Chrome
Verstuurde bedankjes: 267 keren
Ontvangen bedankjes: 107 keren
Milou's geplande zaailijst....

dec 2016 22 18:56

Bericht door Mi6lou » 22 december 2016 18:56

De feestdagen zijn er bijna, en inmiddels heb ik even gekeken wat ik volgend jaar wil zaaien...wel een poging gaan doen tot waterbesparing, al die planten vorig jaar heeft de rekening wel doen laten oplopen, en dat terwijl ik niet eens zo grote opbrengst heb gehad...ook kleinere potten dus, niet zo belachelijk groot, in kleine potten heb ik meer opbrengst ;)

qua pepers wordt het dit:
Floro de Equador
Peruvian pepper
Fish pepper
Infinity
7pot Brainstrain
Thai hot yellow
Bhut Jolokia Choco
Thai Demon
Cayenne purple

ik ben vooral benieuwd naar de fish, but en cayenne, lijken me zo gaaf!

Verder 2 tomatensoorten, Tigerella, als het zaad nog goed is (eigen oogst van 2015, eerdere zaden zijn uitgekomen dit jaar, echter de verkeerde jonge planten weggedaan waardoor ik 2 had van een soort dat mij wat minder beviel), en de Bosque Bumblebee, van 123zaden, ik hoop dat er iets van ontkiemt, zou niet het eerste zaad zijn inmiddels van die shop dat het van zich af laat weten....

Topic Author
Mi6lou
Bhut Jolokia
Bhut Jolokia
    Windows 10 Chrome
Re: Milou's geplande zaailijst....

sep 2017 03 21:05

Bericht door Mi6lou » 03 september 2017 21:05

vandaag wat aan het opruimen geweest op mijn balkon omdat mijn jongste kat geen interesse meer had om rond te snuffelen (terwijl ik opruimde kwam hij dan wel een keer, heerlijk, zo'n nette kat ;) ), gelijk ook wat foto's gemaakt toen ik klaar was :)

Pimenta Lisa (verdikkeme een tak geknakt! hoezo ik ben lomp ...
Afbeelding
Afbeelding
habanero white bullet...
Afbeelding
een triest plantje dat niet zo'n zin heeft...meeste bloemen vallen, 1 enkele pod groeit...
Afbeelding
en de mooie jalapeno purple, de eerste begint te rijpen, denk dat ik die aan mijn pa geef, die zit niet zo goed in zn vel momenteel en kan wel een oppepper gebruiken ;)
Afbeelding

Topic Author
Mi6lou
Bhut Jolokia
Bhut Jolokia
    Windows 10 Chrome

sep 2017 13 20:12

Bericht door Mi6lou » 13 september 2017 20:12

In de tussentijd zijn er hier al wat planten verdwenen...waren uitgeproduceerd vond ik zo....maar heb nog wat goeie staan, de Jalapeno purple is toch tikkeltje heter dan gedacht, heel bizar, gezien er paar jaar geleden geen bijen bij de originele plant kwamen? Hij heeft vreemde genen doorgegeven aan zn vervolgzaden...ik heb aldoende dus ook maar wat zaden geoogst dit keer, volgend jaar nog eens kweken en zien hoe die dan is!
verder denk ik dat de bhut jolo choco toch iets mankeert, ze kleuren toch echt oranje?? hij is goed heet iig, vandaag de eerste saus gemaakt, met 1 peper erin xD geloof niet dat ik ooit zo weinig pepers gebruikt heb voor een saus :P en dit keer geen suiker maar agave siroop :)
daarnaast vond ik dat de maggiplant een andere pot mocht...of emmer, beter gezegd! die plant doet het nog hartstikke tof :D ook maar klein beetje potgrond van de wortels af geveegd en nieuwe potgrond eromheen ;)
afijn, hier wat foto's! (ook van pimenta lisa, die is aan het rijpen meen ik zo! en de habanero white bullet...ik wacht geduldig...wellicht binnen plaatsen als het weer echt te vies wordt....)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Habanero
Administrator
Administrator
Berichten in topic: 9
    Windows 10 Mozilla
Verstuurde bedankjes: 123 keren
Ontvangen bedankjes: 333 keren

sep 2017 18 07:32

Bericht door Habanero » 18 september 2017 07:32

hihihi sausje met 1 peper erin , dacht dat jij nu wel wat meer gewend was :lol:

Topic Author
Mi6lou
Bhut Jolokia
Bhut Jolokia
    Windows 10 Chrome

sep 2017 19 18:59

Bericht door Mi6lou » 19 september 2017 18:59

haha ja dacht ik ook :P moet wel zeggen dat toen ik onlangs de saus gebruikte er dan wel bijna de helft van de pot in kon en dan nog 1 pepertje erbij!
Heb voor morgen iets wat habanero white bullet moet zijn in de mix gedaan, de plant begint wat pepers te laten rijpen...ik ben echter niet 100% overtuigd, vind het meer een creme-achtig geel/wit, en de pepers ogen groter als toen ik ze op de afbeelding van 123zaden zag ;)
Er zaten ook veel zaden in, weet niet of dat normaal is voor een haba white bullet? Niet wat ik kenmerkend voor Chinense soorten vind in ieder geval....maar goed, dat ging heeel makkelijk, die peper erin :P morgen weer lekker saus maken, ik heb wat meer van die ene rijp nu :P

Terug naar “Wat ga jij kweken volgend jaar”