Bladeren hangen slap, worden geel, vallen af

Vragen en antwoorden over ziektes en plagen. Wat te doen tegen insecten zoals spint en luizen enz.

Topic Author
Pieremegoggel
Berichten in topic: 2
    Windows 10 Firefox

Bladeren hangen slap, worden geel, vallen af

jun 2014 09 12:54

Bericht door Pieremegoggel » 09 juni 2014 12:54

Ik heb 11 pepers in de kweek. Staan al een tijdje afgehard buiten in het zonnetje. Er zijn er echter 2, lemon drop en ajy crystal, die al enige tijd last hebben van slap hangende bladeren. Niet bovenin in de toppen, maar de bladeren onder de toppen. De onderste bladeren verkleuren geel en vallen nu af. Ze ogen ook niet zo florisant. Er zit geen ongedierte in en de overige 9 doen het prima. Het enige wat ik kan bedenken is dat ze eerder teveel dan teweinig water krijgen en dat beide soorten daar gevoeliger voor zijn?
AfbeeldingAfbeelding

Blink
Jalapeno
Jalapeno
Berichten in topic: 1
    Windows 10 Firefox

Re: Bladeren hangen slap, worden geel, vallen af

jun 2014 09 13:38

Bericht door Blink » 09 juni 2014 13:38

09 jun 2014 07:54, Pieremegoggel schreef:Ik heb 11 pepers in de kweek. Staan al een tijdje afgehard buiten in het zonnetje. Er zijn er echter 2, lemon drop en ajy crystal, die al enige tijd last hebben van slap hangende bladeren. Niet bovenin in de toppen, maar de bladeren onder de toppen. De onderste bladeren verkleuren geel en vallen nu af. Ze ogen ook niet zo florisant. Er zit geen ongedierte in en de overige 9 doen het prima. Het enige wat ik kan bedenken is dat ze eerder teveel dan teweinig water krijgen en dat beide soorten daar gevoeliger voor zijn?
[ Afbeelding ][ Afbeelding ]
Teveel water, dat was mijn eerste gedachte ook. Lemon Drop en Aji Crystal zijn beide Capsicum Baccatum als het goed is, misschien dat ze net andere omstandigheden vereisen. Heb je meer Baccatums, of zijn dit de enige?

PS: Sorry, kan het niet laten: Je neemt de foto's ondersteboven om te voorkomen dat er meer blaadjes vallen? ;) :P

Topic Author
Pieremegoggel
Berichten in topic: 2
    unknown unknown

Re: Bladeren hangen slap, worden geel, vallen af

jun 2014 09 17:31

Bericht door Pieremegoggel » 09 juni 2014 17:31

Daar zeg je me wat. Het zijn inderdaad de enige twee Baccatums...
Je antwoord zit vast in de goede richting. Zal ze beide es op een wat droger dieet zetten. Tot nu toe op internet overigens nog niets gevonden waaruit blijkt dat Baccatums gevoeliger zijn voor een beetje overbewatering.

P.s. Bij mij staan de foto's goed, maar kan inderdaad zijn dat ik de ipad standaard "op de kop" heb haha. Ook daarvoor bedankt voor de tip.

Terug naar “Ziektes en plagen”