Sanders kweek 2018

Topic Author
SC_pepers
Cayenne
Cayenne
Berichten in topic: 10
    Windows 7 Chrome
Verstuurde bedankjes: 22 keren
Ontvangen bedankjes: 137 keren
Re: Sanders kweek 2018

jun 2018 22 12:50

Bericht door SC_pepers » 22 juni 2018 12:50

ik heb me een tijdje niet laten horen, ik was erg druk. Zelfs niet heel veel tijd gehad voor pepers en moestuin. Maar uiteindelijk staan ze er toch in. De meesten. Ik heb erg veel schade gehad bij de zaailingen, door slechte grond en zorg (warmte en licht) zonnebrand en slakkenvraat. Ik ben ongeveer 70% van mn zaaigoed kwijtgeraakt zo. Wat ik nog wel had was meestal nog klein. Maar dat gaat wel goed komen in de moestuin deze zomer.

Gelukkig had ik genoeg gezaaid, maar ik vind het altijd vervelend een hele soort te verliezen. Dat is vooral bij de superhots gebeurt dit jaar. Ik hoop nog iets tegen te komen eind van de zomer.
Ik had niet veel werk in de tuin dit voorjar, want de bedden lagen er nog van vorig jaar. En ik had houtsnippers gestrooid deze winter, dus onkruid groeide er ook niet zo.

Inmiddels staan de meeste planten er een maand, en je ziet dat de wortels de voedingsbodem gevonden hebben.

DE MOESTUIN
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Netherlands Gebruikersavatar

Mi6lou
Infinity
Infinity
Berichten in topic: 4
    Windows 10 Chrome
Verstuurde bedankjes: 380 keren
Ontvangen bedankjes: 155 keren

jun 2018 23 20:28

Bericht door Mi6lou » 23 juni 2018 20:28

jammer van wat je verloren hebt, maar gelukkig nog genoeg om je mee bezig te houden en van te kunnen smullen....toch? ziet er prima uit in ieder geval! :thumbs: :girlplant:

Habanero
Administrator
Administrator
Berichten in topic: 6
    Windows 10 Chrome
Verstuurde bedankjes: 215 keren
Ontvangen bedankjes: 439 keren

jun 2018 24 20:39

Bericht door Habanero » 24 juni 2018 20:39

Wow , wat keurig netjes weer zeg ! En ook al pods te zien , planten zien er mooi diepgroen uit , mooi gezond .
Zet jij geen stokjes langs de planten ? Of ondersteun je ze anders ? I.d.d. jammer van de verloren planten , maar je hebt nog een mooi legertje planten over ..... :muscle:

Topic Author
SC_pepers
Cayenne
Cayenne
    Windows 7 Chrome

jun 2018 25 13:12

Bericht door SC_pepers » 25 juni 2018 13:12

Ja ze kleuren mooi groen. Daaraan kun je zien dat de wortels uitschieten. Ik heb inderdaad al wat stokjes geplaatst, afgelopen week heeft het even flink gewaaid en ik vond al wat scheve plantjes.

Een paar frisse dagen gehad nu, maar het gaat weer warm worden. Ik ben benieuwd hoe mijn kleinste plantjes daarop gaan reageren.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

en ik heb de Besslers Cherry weer terug, na een jar afwezigheid! Ik zou deze oerpeper niet willen missen.
Afbeelding

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Ik heb dit jaar ook "wilde" peperplanten. Deze komen helemaal uit zichzelf op
Afbeelding
Afbeelding

Habanero
Administrator
Administrator
    Windows 10 Chrome

jun 2018 30 16:49

Bericht door Habanero » 30 juni 2018 16:49

En alweer zo'n serie mooie plaatjes !! Leuk man , die "wilde "pepers , hier kwamen ze vorig jaar ook op tussen de voegen van de tegels :lol:
De beslers cherry heb ik ook gehad , geeft lekkere milde flakes ! :kokie:

Topic Author
SC_pepers
Cayenne
Cayenne
    Windows 7 Chrome

jul 2018 05 00:08

Bericht door SC_pepers » 05 juli 2018 00:08

update 5 Juli.
De planten zouden nu midden in hun groeispurt moeten zijn, maar het wil nog niet zo vlotten. De lucht is te droog. Het blad rolt een beetje op en is smal, en wordt niet heel groot. Ze groeien wel, maar niet zo snel dan wanneer het af en toe regent.
Ik geef wel water, om de een of twee dagen, maar kennelijk wil het blad ook damp inademen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mi6lou
Infinity
Infinity
Berichten in topic: 4
    Windows 10 Chrome
Verstuurde bedankjes: 380 keren
Ontvangen bedankjes: 155 keren

jul 2018 05 16:43

Bericht door Mi6lou » 05 juli 2018 16:43

ziet er prima uit hoor, naar mijn mening!

Habanero
Administrator
Administrator
    Windows 10 Chrome

jul 2018 06 05:35

Bericht door Habanero » 06 juli 2018 05:35

Wat een keurig model tuintje .... :D Ze staan er keurig bij , je oostindische kers is een beetje aan het woekeren geslagen ? Die plant had ik vroeger ook , ik deed de bloemen door de sla , gaf een lekkere smaak en schijnt heel gezond .

Topic Author
SC_pepers
Cayenne
Cayenne
    Windows 7 Chrome

okt 2018 29 20:35

Bericht door SC_pepers » 29 oktober 2018 20:35

OOGST 2018

Ik heb niet veel gepost dit jaar. De planten waren ook niet erg mooi, vanwege de droogte weinig groei. Maar gelukkig, in de laatste maanden zijn er toch nog flink wat pepers aaangekomen. Afgelopen weekend heb ik alles geplukt, en wat planten binnengehaald. Het meeste was nog niet rijp of zelfs nog in de groei, maar de vorst komt eraan.
Het is uiteindelijk toch wel meegevallen met de oogst. Meer paprika's en jalapeno's dan vorig jaar. In totaal een stuk of 8 dozen vol pepers.

Maar bijna geen superhots. Daar heb ik nu toch wel spijt van, want de saus die ik heb gemaakt van de oogst van vorig jaar is eigenlijk toch wel erg goed.
Een aantal verrassingen zaten er wel weer tussen. Omdat ik alles door elkaar heb staan komen er steeds meer kruisingen tussen. Al ben ik nooit zeker, het kan ook een van mijn nieuw binnengekomen soorten zijn... maar als ik die op internet opzoek zien ze er toch weer anders uit.

Een deel van de oogst. Een hele tour om alles kwijt te kunnen voordat het verwerkt of verkocht is.
Afbeelding

Dit is een (bewuste) hybride, een soort sierpaprika
Afbeelding

Aji Verde had ik dit jaar voor het eerst. Een erg productieve peper, mooi om te zien
Afbeelding

Devils Lambsheart geloof ik... Hij is wel iets anders dan andere jaren.
Afbeelding

Dit is een hybride Cayenne x Thai Birds Eye Chili. Het lijkt op een lange Cayenne, wordt zwart in de zon, darna rood. Is veel heter dan een Cayenne.
Afbeelding

Dit is mijn supercayenne, een doorselectie van de Cayenne Shakira
Afbeelding

Ik ben niet helemaal zeker wat dit is, Hungarian Black of een donkere Jalapeno. Wordt mooi intens rood bij opbakken.
Afbeelding

Jalapeno's heb ik dit jaar in ongeveer 10 soorten
Afbeelding

Wat dit nou is weet ik niet. Ze lijken qua vorm wel wat op de Aji Peach die ik vorig jaar veel had, dus het zou ook een kruising kunnen zijn.
Afbeelding
Afbeelding

Thunder MountainLonghorn, ongeveer 25-30 cmlang. De plantjes waren niet veel hoger dan dat. De droogte was hier weer de boosdoener.
Afbeelding

Bij de paprika's hetzelfde probleem. Doorde droogte bleven de planten klein, en de vruchten kregen vreemde vormen. Dit is de Goliath Paprika.
Afbeelding

Geel rood paars groen... en verder ookveel bruine plekken
Afbeelding

Hopelijk gaat dit werken
Afbeelding

Habanero
Administrator
Administrator
    Windows 10 Chrome

okt 2018 29 21:07

Bericht door Habanero » 29 oktober 2018 21:07

Toch nog een hele oogst , en idd weinig superhots , hier was de opbrengst ook minder als andere jaren , maar genoeg voor mijn eigen consumptie ! :kokie:
Gaaf die Ristras !!!!! prachtig gezicht en mooi groot !! :muscle:

Terug naar “Kweekverslagen 2018”