naar de winterstalling!

Topic Author
SC_pepers
Jalapeno
Jalapeno
Berichten in topic: 3
    Windows 7 Chrome
Verstuurde bedankjes: 21 keren
Ontvangen bedankjes: 118 keren
naar de winterstalling!

nov 2017 07 16:22

Bericht door SC_pepers » 07 november 2017 16:22

Het is 7 November 2017... vannacht de eerste nachtvorst gehad. En dus ben ik gisteren heel druk geweest planten binnen te halen die ik niet wil missen. Tot savonds half 12 druk geweest!

Die gaan naar de winterstalling, in de kelder. Ik heb geen idee hoeveel ervan het volgende seizoen gaan meemaken, maar in ieder geval kunnen ze zo uitrijpen / doorgroeien.
In de kelder had ik nog mn kweekopstelling staan van begin dit jaar. Een stelling met LED lampen erboven. Maar zo'n stelling is snel vol met volgroeide planten.

Wat ik naar binnen heb gehaald zijn een par mooie volgroeide planten, zoals een Goats Weed, Birds Eye Chilli en Aji Colorado. Verder wat van mn eigen hybride's en een paar mystery plantjes. En wat planten die meestal pas in de herfst wat van zich laten zien, zoals Murupi en Tabasco.
Sfeerplaatjes

het feest in de kelder:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

wie weet wat dit is mag het zeggen. Hij is heel erg heet!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

en in de voorkamer:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

in de gang staat nu deze tweejarige "zwarte" hybride. Ik weet nog steeds niet of ik door wil met deze variant. Het zwart is wel mooi, en de plant als geheel ook, maar de smaak van deze is niet zo. Ik heb een andere variant op smaak geselecteerd en doorgekweekt. (op de eerste foto in dit bericht)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Netherlands Gebruikersavatar

Habanero
Administrator
Administrator
Berichten in topic: 1
    Windows 10 Chrome
Verstuurde bedankjes: 123 keren
Ontvangen bedankjes: 333 keren
Re: naar de winterstalling!

nov 2017 10 09:25

Bericht door Habanero » 10 november 2017 09:25

De Goats Weed staat hier s'nachts ook binnen , bijna alle pepertjes rijp , dan mag ie weg :D
Wel een late soort die Goat . Verder heb je de ruimte mooi vol , ik hoop voor je dat je geen luis krijgt ..... :evil:

Topic Author
SC_pepers
Jalapeno
Jalapeno
    Windows 7 Chrome

nov 2017 12 01:22

Bericht door SC_pepers » 12 november 2017 01:22

ik was vandaag in de moestuin. Alles is er nu dood, behalve wat er in de tunnelkas staat. Wie nog een paar leuke Bhut Jolokias wil voor de winter wag het zeggen.

Netherlands Gebruikersavatar

meatfreak
VIP
Berichten in topic: 1
    Windows 7 Chrome
Verstuurde bedankjes: 70 keren
Ontvangen bedankjes: 65 keren

nov 2017 14 19:21

Bericht door meatfreak » 14 november 2017 19:21

SC_pepers schreef:
12 november 2017 01:22
ik was vandaag in de moestuin. Alles is er nu dood, behalve wat er in de tunnelkas staat. Wie nog een paar leuke Bhut Jolokias wil voor de winter wag het zeggen.

Hier was zelfs alles in mijn tunnels dood door die lichte vorst van vorige week maandag :x succes met het overwinteren. Ik heb er ook eentje mee naar binnen genomen maar ik snoei ze altijd volledig af tot enkel de stam. Begint nu weer rustig uit te lopen.

Topic Author
SC_pepers
Jalapeno
Jalapeno
    Windows 7 Chrome

nov 2017 22 10:54

Bericht door SC_pepers » 22 november 2017 10:54

Het is nu 22 November, enwat ik in mijn achtertuin had laten staan doet het nog steeds. Zelfs nog bloemetjes eraan! Zaterdag ga ik nog even naar de moestuin, eens kijken hoe het in de tunnelkas is. Als ze nog goed zijn haal ik een paar planten uit de grond. t Zou toch welzonde zijn die mooie gele Bhut Jolokia's kapot te laten gaan.

@Meatfreak: ja, ik ga zo ook inkorten. En plukken! Helass ben ik daar nog niet aan toegekomen. Ik ben nog steeds druk met ontzaden, drogen en saus maken..

dit was Woensdag 22 November:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar “Kweekverslagen 2016 - 2017”